Bij Doublepoint kun je jouw gekochte artikelen in veel gevallen retourneren. Op ieder aangekocht product is de wettelijke garantie van toepassing. Onder wettelijke garantie wordt verstaan de levensduur van een product die een consument mag verwachten. Op alle aankopen bij Doublepoint heeft een consument minimaal 2 jaar garantie, tenzij anders vermeld. Naast garantie, heb je ook recht op herroeping van de koopovereenkomst, zoals hierna aangegeven.

Je hebt het recht jouw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te terug te sturen of aan te geven dat je dat wilt doen. Je hebt na die annulering nogmaals 30 dagen om het product retour te sturen. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding krijg je dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar Doublepoint zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, is het belangrijk dat het product redelijkerwijs ongebruikt is. Wel mag je het product uitproberen (testen). Het verschil tussen gebruiken en uitproberen is dat je het product test om te kijken of het voldoet aan de verwachtingen. Je kunt het vergelijken met dat je bijvoorbeeld een kledingstuk in een winkel past, en daarna weer teruggeeft aan de medewerker. Onder ongebruikt wordt verstaan dat je niet het product twee weken gebruikt (gebruikerssporen) en daarna gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Indien blijkt dat het product/verpakking dusdanig beschadigd is, zullen kosten in rekening worden gebracht voor de waardevermindering (eventueel het gehele aankoopbedrag).

Belangrijk:

Als je een artikel retour wilt sturen, is het voor een snelle en correcte afhandeling belangrijk dat je de onderstaande gegevens invult en dit aan ons te bevestigen. Een medewerker van Doublepoint zal zo snel mogelijk contact met je opnemen om het retourproces in gang te zetten. Zodra wij jouw melding hebben kan je het pakket retour sturen naar (met daarbij het RMA-nummer):

Doublepoint
Satellietbaan 37
2181 MG Hillegom

Sommige producten zijn uitgezonderd van retourneren
Als de verzegeling van de onderstaande producten is verbroken na de levering, kunnen deze niet geretourneerd worden. Dit vanwege hygiënische redenen.
  • Oordopjes

Retourformulier

* Bij herroepingsrecht kan je het bovenstaand vak leeglaten.
 
Inleveren van oude audio "elektrische en elektronische apparaten"
Het is mogelijk om bij ons kosteloos oude audio apparatuur in te leveren. Je kunt dan tevens het onderstaande formulier invullen, waarna wij je de verzendinstructies per email zullen sturen. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Je kunt oude apparatuur ook inleveren bij jouw gemeente. Voor meer informatie voor het inleveren van uw apparatuur bij de gemeente adviseren wij contact op te nemen met jouw gemeente.
 
Niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht?
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).