Garantie & Retourneren

Bij Doublepoint kun je jouw gekochte artikelen tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Op ieder aangekocht product is de wettelijke garantie van toepassing. Onder wettelijke garantie wordt verstaan de levensduur van een product die een consument mag verwachten. Op alle aankopen bij Doublepoint heeft een consument minimaal 2 jaar garantie, tenzij anders vermeld.

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te terug te sturen. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar Doublepoint zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, is het belangrijk dat het product redelijkerwijs ongebruikt is. Wel mag je het product uitproberen (testen). Het verschil tussen gebruiken en uitproberen is dat je het product test om te kijken of het voldoet aan de verwachtingen. Je kunt het vergelijken met dat je bijvoorbeeld een kledingstuk in een winkel past, en daarna weer teruggeeft aan de medewerker. Onder ongebruikt wordt verstaan dat je niet het product twee weken gebruikt (gebruikerssporen) en daarna gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Indien blijkt dat het product dusdanig beschadigd is, zullen kosten in rekening worden gebracht voor de waardevermindering (eventueel het gehele aankoopbedrag)..

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@doublepoint.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, terugstorten. Voor het downloaden van het modelformulier klik hier.
 

Belangrijk:

Als je een artikel retour wilt sturen, is het voor een snelle en correcte afhandeling belangrijk dat je de onderstaande gegevens invult en dit aan ons te bevestigen. Een medewerker van Doublepoint zal zo snel mogelijk contact met je opnemen om het retourproces in gang te zetten.

Sommige producten zijn uitgezonderd van retourneren
Als de verzegeling van de onderstaande producten verbroken, kunnen deze niet geretourneerd worden. Dit vanwege hygiënische redenen.
  • Hoofdtelefoons
  • Headsets
  • Oordopjes

Retourformulier

Inleveren van oude audio "elektrische en elektronische apparaten"
Het is mogelijk om bij ons kosteloos oude audio apparatuur in te leveren. Je kunt dan tevens het onderstaande formulier invullen, waarna wij je de verzendinstructies per email zullen sturen. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Je kunt oude apparatuur ook inleveren bij jouw gemeente. Voor meer informatie voor het inleveren van uw apparatuur bij de gemeente adviseren wij contact op te nemen met jouw gemeente.

Niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht?
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).